Newsletter 12/2024 (December)

Books


This book might be interesting for educators working with adults:

Social Capacity Building through Applied Theatre Developing Imagination, Emotional and Reflective Skills in the Human Services.

By Au Yi-Man and John O’Toole, published Routledge, July 2024


New episode in the Drama in Language Teaching Podcast

Paul Leonard Murray about youth theatre in Belgrade and his work on the „Silly Shakespeare“ series.

Silly Shakespeare for Students!


Articles

Eklund, Heidi Tuulia. „‚I Thought Drama was not for Me‘: Teachers‘ Experiences and Acquired Skills in Using Drama Activities in Teaching,“ appeared November 2024 in Research in Arts and Education 03/2024.


Goodnight, K., van Beuningen, C., & de Graaff, R. (2024). „Stage directions: Evidence-based professional development in improvisational drama for foreign language teachers“. Language Teaching Research, 0(0). https://doi.org/10.1177/13621688241292319


Tagungen (deutschsprachig)

JUBILÄUMSTAGUNG – 10. Projekttag der Arbeitsgemeinschaft „Sprechen im Lehrberuf“ und 3. Tagung „Kommunikation im Lehramt“ vom 14.03.-15.03.2025 in Leipzig.

Die Anmeldung zur Tagung ist ab sofort geöffnet:
https://www.zls.uni-leipzig.de/veranstaltungen/projekttage-arbeitsgemeinschaft-sprechen-im-lehrberuf

Das Programm findet ihr im Anhang und auf unserer Homepage:
https://www.mdvs.info/lehrerstimme/

Call for contributions: wissenschaftliche Beiträge und Praxisberichte für die Postersession. Bitte schickt eure Abstract im Umfang von max.  400 Wörtern bis zum 07.01.2025 per Mail an: lehrerstimme@mdvs.info