Artikel/Theses

Neue und neuere Artikel und Abschlussarbeiten zu Dramapädagogik und verwandten Bereichen. Wird kontinuierlich ergänzt. Falls die Links nicht mehr aktuell sind, freue ich mich über einen Hinweis, ebenso über Hinweise auf neue Artikel und Arbeiten.

Gesamte Zeitschrift: Scenario


Jordi Casteleyn. 2019. (Artikel): „Improving public speaking in secondary education ― Exploring the potential of an improvisation training“. Open Access: https://l1.publication-archive.com/publication/1/1804

Kathleen R. McGovern. 2016. (Masterarbeit): „Performing Language and Identities: Adult Immigrant Students and the Creation of a Play“. Open Access: https://scholarworks.umb.edu/masters_theses/369/

Silja Weber. 2018. (Doktorarbeit) „The Role of Performance for Student Agency – a Discourse Perspective on Whole Group Interaction in Intermediate German Classes“. via ProQuest oder die Autorin.

Dany Weyer. 2019. (Doktorarbeit) Investigating trust in a multilingual theatre project: Potentialities for a humanising pedagogy. A case study of a multilingual theatre project of a primary school class and a video ethnographic that explored details of classroom practices, (inter-)actions, and activities. Open Access: http://orbilu.uni.lu/handle/10993/38971

Simona Floare Bora . 2018. (Doktorarbeit). Beyond the mere word. Exploring the language of Drama through text- and performance-based approaches for developing L2 oral skills. Open Access): http://repository.essex.ac.uk/21287/1/Final%20PhD%20thesis%20Simona%20Bora.pdf