Konferenzen und CfPs 2019

Vorschau 2020:

3rd International Scenario Forum Conference (21-24 May 2020) entitled „GOING PERFORMATIVE IN EDUCATION – International Perspectives, Transcultural Contexts, Modes of Practice.“ CfP -Scenario-English-Final-1-6-19Download

Oktober 2019

World Summit of The National Association for Theatre in School: „Arts Education for everybody?“, Germany in partnership with WAAE Frankfurt am Main, 28.10. – 1.11. 2019.

30th International Creative Drama in Education Congress, 24th-27th October 2019 in Adana, Turkey, Deadline for abstract submission: 15th June. More information: https://dramacongress2019.cu.edu.tr/

September

„Classroom Acts“ Symposium at King’s College London, 14th September 2019. Deadline for submissions has been extended to June 15th. For details see:
https://www.ucc.ie/en/scenario/news/a-one-day-symposium-on-the-theme-classroom-acts-performativity-identity-and-the-emergence-of-new-communities-in-german-language-teaching-.html

Beim DGFF-Kongress, Würzburg: Freies Format „Die Künste und der Fremdsprachenunterricht – Schnittflächen & Perspektiven„, jeweils 16:30-18:00 Uhr. 26.9.: Podiumsdiskussion, 27.9.: Nachwuchsforum: Forschung im Bereich Theater, Musik und Bildende Kunst im Fremdsprachenunterricht. (Veranstaltung kann nicht einzeln, sondern nur als Teil des DGFF-Kongresses besucht werden!)
https://kongress.dgff.de/rahmenprogramm/freie-formate/

August

Applied Improvisation Network (AIN) World Conference 2019,  8-11 August 2019, Stony Brook. New York, USA. Request for Proposals

Juli

5. Dramapädagogik-Tage. 18.-20. Juli 2019. Zug (CH)

Juni

24th Annual Pedagogy and Theatre of the Oppressed Conference, Colorado State University-Pueblo; Pueblo, CO, USA, Call for Proposals

Januar – Juni 2019

Januar

Call for Chapters – Edited Collection: The Improviser’s Classroom

Februar

THEMPPO 2-day „Winter Workplay“ (Workshop, Englisch)
21.-22. Februar 2019  in Grenoble, Frankreich. Flyer
Anmeldung: https://framaforms.org/themppo-winter-workplay-1540915162

A conference on Performative Arts and Pedagogy – An International Glossary (University College Cork, Irland 28 Feb – 3 März 2019): http://research.ucc.ie/scenario/2018/02/Schewe/24/en

März

Call for papers: Babylonia, the Swiss Journal of Language Teaching and Learning. issue 1-2020: „Languages on the Move“: Deadline für Abstracts 1. März 2019. PDF. Weitere Informationen:   http://babylonia.ch/

1.Tagung Kommunikation im Lehramt – Methodenvielfalt und Konzepte am 9. März 2019 in Leipzig. Call for Presentations. Programm

Workshop Process Drama. 16.-17. März 2019. Konstanz.

The importance of the social and the political in children’s and young people’s drama
“Who am I? Who can tell me who I am?’
9-10 März 2019. Trinity College Dublin, Irland

Formation „Tous en scène“ / Fortbildung „Alle auf die Bühne“, 30. März- 4. April, veranstaltet von NovaTris, Zentrum für grenzüberschreitende Kompetenzen der Université de Haute-Alsace, Mulhouse (Frankreich)  Workshop-Reihe, Hauptsprache: Französisch. Weitere Informationen

April

NYU Educational Theatre & Drama Therapy Forum 2019: Theatre & Health. April 11-14 2019, New York University, New York, USA

22nd AITA/IATA asbl Kongress in Zusammenarbeit mit IDEA.AUSTRIA, LVA Vorarlberg und ÖBV Theater: EXPLAIN EUROPE – EUROPE, EXPLAIN! European Identity in the Arts! 12.-17. April. Schloss Retzhof (Österreich), Konferenzsprache: Englisch. Weitere Informationen

 Mai

Call for Proposals: Global Improv Initiative Symposium, 15.-18. Mai, Middlesex University, UK