Aktuelle Bücher
Harald Volker Sommer. Das Chorische Prinzip. Ein Arbeitsbuch für Theater, Pädagogik und Lehre. ibidem, 24.90€. https://www.ibidem.eu/de/das-chorische-prinzip-9783838217338.html
Michaela Sambanis, Maik Walter. Make it work – interaktive Impulse zum Sprachenlernen, Cornelsen: 2022. https://bit.ly/3wkknP0
Brian Edmiston and Iona Towler-Evans. Humanizing Education with Dramatic Inquiry, Routledge: 2022. https://www.routledge.com/Humanizing-Education-with-Dramatic-Inquiry-In-Dialogue-with-Dorothy-Heathcotes/Edmiston-Towler-Evans/p/book/9781032216621
Victoria Campbell, Zoe Hogan. Connecting Through Drama, Currency Press: 2022.
https://bit.ly/3sDHVfv
Bryant, Doreen und Alexandra L. Zepter (2022): Performative Zugänge zu Deutsch als Zweitsprache (DaZ). Ein Lehr- und Praxisbuch. In der Reihe: Narr Studienbücher. Tübingen: Narr Francke Attempto. 34.99€
Patrice Baldwin, Alicja Galazka (2021) Process Drama for Second Language Teaching and Learning. (21.99 £)
https://www.bloomsbury.com/uk/process-drama-for-second-language-teaching-and-learning-9781350164741
Melisa Cahnman-Taylor, Kathleen McGovern (2021). Enlivening Instruction with Drama and Improv: A Guide for Second Language and World Language Teachers.
Alice Savage. (2019). The Drama Book: Lesson Plans, Activities and Scripts for the Classroom. Alphabet Publishing. (25$) Verlagswebsite: https://www.alphabetpublishingbooks.com/book/drama-book
Mark Almond. (2019) Putting the Human Centre Stage – Practical theatre techniques to develop teacher presence, rapport and a positive classroom community. Pavillion. Verlagsseite: https://www.pavpub.com/pavilion-elt/putting-the-human-centre-stage

Susanne Even/Dragan Miladinovic/Barbara Schmenk (Hg.): Lernbewegungen inszenieren: Performative Zugänge in der Sprach-, Literatur- und Kulturdidaktik. Festschrift für Manfred Schewe zum 65. Geburtstag. Tübingen 2019: Narr Francke Attempto Verlag., 68€. Verlagsseite
Michaela Sambanis, Maik Walter. In Motion – Theaterimpulse zum Sprachenlernen: Von neuesten Befunden der Neurowissenschaft zu konkreten Unterrichtsimpulsen.

Cornelsen. April 2019. 14,90€. Verlagsseite

Dany Weyer. (Dissertation) Investigating trust in a multilingual theatre project: Potentialities for a humanising pedagogy. A case study of a multilingual theatre project of a primary school class and a video ethnographic that explored details of classroom practices, (inter-)actions, and activities. Februar 2019. http://orbilu.uni.lu/handle/10993/38971

Erika Piazzoli. Embodying Language in Action: The Artistry of Process Drama in Second Language Education. Juni 2018. 367 Seiten. https://www.palgrave.com/gp/book/9783319779614

Olivier Mentz, Micha Fleiner (eds). The Arts in Language Teaching – International Perspectives: Performative – Aesthetic – Transversal
Reihe: Europa lernen. Perspektiven für eine Didaktik europäischer Kulturstudien. V. 8, 2018, 272 p., 34.90 €, 34.90 CHF, br., ISBN 978-3-643-80285-9. Verlagsseite
Simona Floare Bora . Beyond the mere word. Exploring the language of Drama through text- and performance-based approaches for developing L2 oral skills. (PhD thesis, open access):
http://repository.essex.ac.uk/21287/1/Final%20PhD%20thesis%20Simona%20Bora.pdf
Moraitis, Anastasia; Mavruk, Gülsah; Schäfer, Andrea & Schmidt, Eva (Hg.) (2018): Sprachförderung durch kulturelles und ästhetisches Lernen. Sprachbildende Konzepte für die Lehrausbildung. Münster/New York: Waxmann, Februar 2018. Verlagsseite. Rezension in Scenario. Leseprobe.

Eveline Christof, Julia Köhler, Katharina Rosenberger, Corinne Wyss.Mündliche, schriftliche und theatrale Wege der Praxisreflexion – Beiträge zur Professionalisierung pädagogischen Handelns
hep-verlag, 28 €, 168 Seiten, ISBN-13: 978-3035509236. www.hep-verlag.ch/praxisreflexion/

Birgit Oelschläger. Bühne frei für Deutsch! Das Theaterhandbuch für Deutsch als Fremdsprache. Preis: 26,90€. Das Buch kann direkt beim Deutschen Theaterverlag bestellt werden: theater@dtver.de

Adrian Haack. Dramapädagogik, Selbstkompetenz und Professionalisierung – Performative Identitätsarbeit im Lehramtsstudium Englisch. Dissertation. E-Book: 46,99€