Conference Proceedings 2019 Preview

The bilingual Proceedings of the DiE-Days 2019 in Zug are to be published in spring 2021, with contributions, amongst others,  by the following authors:

  • Patrice Baldwin: Drama for Learning – Why it works and is wonderful
  • Serena Cecco: Interpret-AZIONE: Improvisation Theatre to Improve Interpreters’ Skills
  • Stefanie Giebert: Overcoming challenges in teaching languages with drama
  • Eva Göksel: Mit Herz und Hand unterrichten: Das Potenzial von Drama in Education in der Schweizer Lehrer- und Lehrerinnenbildung
  • Alexandra Hensel: Was kann performativ-ästhetischer Fremdsprachenunterricht? Möglichkeiten der Kunstform Theater für den Unterricht
  • Jenna Nilson: Outcomes of Using Drama-Based Pedagogy in Foreign and Second Language Classes in Schools and Universities: A Meta-Study
  • Virginie Privas-Bréauté: Drama Activities to Support Oral Communication and Interaction in English Language Learning in French Higher Education: Still a long way to go…
  • Franziska Trischler/Tanya Wittal-Düerkop: Playback-Theater – Wie kann ich diese Methode in meinem Zweit- oder Fremdsprachenunterricht einsetzen?
  • Corina Venzin: Motivations-Booster Körper: Der Körper hilft beruhigen, motivieren und entscheiden
  • Andreas Wirag: Schüler/-innen mit hoher und niedriger Theateraktivität durch Dramapädagogik differenziert fördern: Empirische Befunde zur Persönlichkeitsstruktur von Schüler/-innen, die eine hohe bzw. niedrige Theateraktivität aufweisen
  • …and more…