Conference Proceedings 2019 Preview
The bilingual Proceedings of the DiE-Days 2019 in Zug are to be published in spring 2021, with contributions, amongst others, by the following authors:
- Patrice Baldwin: Drama for Learning – Why it works and is wonderful
- Serena Cecco: Interpret-AZIONE: Improvisation Theatre to Improve Interpreters’ Skills
- Stefanie Giebert: Overcoming challenges in teaching languages with drama
- Eva Göksel: Mit Herz und Hand unterrichten: Das Potenzial von Drama in Education in der Schweizer Lehrer- und Lehrerinnenbildung
- Alexandra Hensel: Was kann performativ-ästhetischer Fremdsprachenunterricht? Möglichkeiten der Kunstform Theater für den Unterricht
- Jenna Nilson: Outcomes of Using Drama-Based Pedagogy in Foreign and Second Language Classes in Schools and Universities: A Meta-Study
- Virginie Privas-Bréauté: Drama Activities to Support Oral Communication and Interaction in English Language Learning in French Higher Education: Still a long way to go…
- Franziska Trischler/Tanya Wittal-Düerkop: Playback-Theater – Wie kann ich diese Methode in meinem Zweit- oder Fremdsprachenunterricht einsetzen?
- Corina Venzin: Motivations-Booster Körper: Der Körper hilft beruhigen, motivieren und entscheiden
- Andreas Wirag: Schüler/-innen mit hoher und niedriger Theateraktivität durch Dramapädagogik differenziert fördern: Empirische Befunde zur Persönlichkeitsstruktur von Schüler/-innen, die eine hohe bzw. niedrige Theateraktivität aufweisen
- …and more…