Conference Proceedings 2018

The proceeding of the Drama in Education Days 2018 can now be downloaded as a pdf file. The proceedings contain a selection of texts based on talks and workshops presented at the Drama in Education Days 2018 in Konstanz, Germany. From introductory text to current research and manifold practical inspiration the 11 essays reflect the great variety of conference contributions. Thanks again to everyone who contributed to this!

Table of Contents

1
Tanya Wittal Düerkop
Lehren, Lernen, Handeln – Potentiale und Anwendungsfelder der Dramapädagogik im Sprachunterricht ……………………….. 12
2
Natalia Dominguez Sapien
Macht kein (Psycho-)Drama draus! ……………………………………………………………………….. 23
3
Georgina Dragović
Zwischen Anspruch und Wirklichkeit: Dramapädagogik im schulischen Fremdsprachenunterricht ……………………….. 33
4
Brigitte Hahn Michaeli
Texte begehen, Texte verstehen: eine Workshop-Skizze …………………………………… 44
5
Chris Mitchell & Marieke De Koning
An Improvisational Approach to Body and Voice: Language Learning through the Silent Experience and the Engaged Body…. 52
6
Anke Stöver-Blahak
Workshop Sprechen und Vortragen mit Gedichten – Ästhetische Kommunikation im Fremdsprachenunterricht …… 60
7
Kristina Hietz & Dominik Unterthiner
Staging Grammar ………………………………………………………………………………………………………. 65
8
Stefanie Giebert
Drama Elements in Teaching Academic Language – a Teacher‘s Critical Reflection ……………………. 72
9
Nina Kulovics & Magdalena Zehetgruber
EDanUbeCATION – Kreativität im Fluss: Das Donau-Projekt an der Université de Haute-Alsace …. 83
10 Eva Göksel
Building Intercultural Competence Through Process Drama …………………………… 96
11 Alison Koushki
Learning English through Drama, Novels, and Fairy Tales ………………………………107